Van Probbolingo naar Cemoro lawang en trein gepakt naar Banyuwangi.. Nu al in Bali!!

25 februari 2019 - Pulukan, Indonesië

Dag volgers,

De afgelopen dagen waren vrij pittig maar zeker de moeite waard. In Probbolingo samen met Marwin met de mini bus naar Cemoro Lawang gegaan dit was ongeveer 2 uurtjes rijden.  Daar een hostel geboekt en onze spullen neergelegd, daarna direct de Bromo beklommen ongeveer 14 kilometer totaal. Je kon dit doen met een tour maar wij hebben er voor gekozen om dit zelf te doen, op internet las ik dat dit vrij makkelijk was om dit zelfstandig te doen.. was wel grappig als je via de officiële ingang ging kostte het je ongeveer 20 euro, maar er was een geheime route waardoor gewoon gratis naar binnen kon dus natuurlijk voor de gratis ingang gegaan.. We waren er in de middag en er was helemaal niemand bij de vulkaan dus dat was wel heel erg vet! De vulkaan was indrukwekkend maakte veel lawaai en spuugde veel rook uit.. Ook mooie foto's kunnen nemen, vervolgens terug naar het hostel gegaan om even wat uit te rusten omdat we de 's avonds naar het Kingkong uitzicht punt wilden gaan. Om 3.15u ging de wekker en om 3.30u zijn we lopend richting het viewpoint gelopen. Het was nog best warm en hebben er ongeveer een uur over gedaan om daar te komen en wat was het daar een mooi uitzicht ongelofelijk!! Toen de zon opkwam was helemaal fantastisch dit was echt genieten.. Eenmaal terug in het hostel uitgecheckt en 9.30 in de morgen met het busje terug gegaan naar Probbolingo om daar de trein te pakken naar banyuwangi, het was nog wel even een gedoe met de mini bus, je moet de bus vol hebben tot hij vertrekt of je moet meer willen betalen, pas bij 15 mensen vertrok hij maar na een uur wachten hadden wij zoiets van deal maken en hup gaan met die banaan. Na een treinreis van 4 half uur aangekomen in Banyuwangi hier hebben we vandaag een tour gedaan naar Ijen we werden opgepikt om half 1 s'nachts en rond 9.00 in de ochtend waren we terug bij het hostel.. De wandeling naar boven was best pittig en erg steil, na 2 uur gelopen te hebben aangekomen bij het blauwe vuur en de lake die er bij zat.. hier wat tijd doorgebracht en genoten van het moment ....heel belangrijk. Kijk maar bij de foto's.. De tour was het zeker waard, Na de tour om 11.00 richting de vertrekplaats gegaan van de boot naar Bali...  maar na al dat gereis van 36 uur waarvan 5 uurtjes slaap gehad te hebben vonden we het nu wel even best, we hebben een fijn hotel met een goed uitzicht dus optimaal relaxen nu! Morgen naar chenggu en daar blijven wij 2 dagen en dan zien we wel weer.. Ben benieuwd hoe Bali is, zal vanavond een globale route maken voor de komende 2 half week.