Morgen nog 1 dag in het Zhangjiajie park, overmorgen naar Chengdu...

5 juni 2019 - Zhangjiajie, China

Goeie,

Afgelopen 2 dagen veel aan het klimmen geweest, met prachtige natuur wat zeker de moeite waard is. Gisteren een hike gedaan van ongeveer 2 half uur, was echt als enige daar want iedereen nam de kabelbaan. Eerst wel 2 keer verkeerd gegaan met de bus maar goed uiteindelijk er wel gekomen, soms is het wel lastig dat je geen woord chinees spreekt en verstaat. Omdat google translate ook niet altijd goed werkt of ze begrijpen het niet! Vandaag bij de bekende berg geweest waar de film avatar is opgenomen, was mooi maar erg toeristisch dus snel opzoek gegaan naar de rustige plekken waar het ook mooi is. Ik hou er zelf van om een langere tijd op 1 plek te blijven, waar helemaal niemand is zodat je kunt genieten van de mooie natuur. Dus veel geklommen wat ik leuk vind om te doen, het park is vrij groot en je kunt lang niet alles doen dus in totaal ga ik 4 á 5 plekken bezoeken. Wat echt opvalt dat veel Chinezen een tour doen, dus heb je een gids met een microfoon die aan het praten is maar je moet je voorstellen dat het er misschien wel 40 groepen zijn. In 1 woord grote chaos daar, dus dat was wel iets minder daarom niet lang daar gebleven omdat je helemaal gek werd. 1e dag mooi weer gehad en vandaag was bewolkt en of en toe een bui maar was prima te doen. Uiteraard ook veel foto's gemaakt maar je krijgt het er niet zo mooi op als in het echt, gaat ook om het idee maar was echt prachtig!! Je kon ook dus de kabelbaan nemen en een lift, die ook genomen maar vrij duur voor wat je er voor terug krijgt.. Dus ga morgen nog een klim maken en dan overmorgen in de middag vliegen naar Chengdu, heel benieuwd en ook wel zin in! Over de volgende locaties ben ik nog niet helemaal over uit, maar moet eindigen in Beijing want wil zeker de Chinese muur beklimmen! Zo even een hapje eten en dan even relaxen.. we horen wel weer in Chengdu!