3 dagen Fenghuang gehad, morgen naar Zhangjiajie veel zin in!!

2 juni 2019 - Fenghuang, China

Dag luitjes,

Ga ik weer bij het begin beginnen,Leuke tijd gehad in Yangshuo nog 2 Nederlanders ontmoet waar nog gezellig mee gezeten s'avonds maar die waren al bijna klaar met hun trip in China. Volgende ochtend bus gepakt vanuit Yangshuo naar Fenghuang de reis heeft ongeveer 6 uurtjes geduurd. Het was wel even een geregel maar het is goed gekomen, want moest 1 keer overstappen maar het station was aan de andere kant van de stad. Dus ik moest wel een taxi pakken omdat de bus net weg was volgens mij, gelukkig net op tijd om de andere bus te pakken. In de bus 2 Chinese touristen tegen gekomen en gevraagd als ze ook wisten waar mij hostel zat, moest ik ook weer een andere bus pakken, vervolgens uitgestapt en moest ik nog ongeveer 30 minuten lopen. Ze waren zo aardig om met mij mee te lopen omdat mijn maps-me niet werkte. Rond 18.00 kwam dus niet veel meer gedaan, even wat gegeten en heel klein stukje gelopen leek al heel mooi! Volgende dag hele dag gelopen en je kijkt je ogen uit wat er allemaal te zien is, dan komen er gasten in soort van roeiboot in de rivier en dat gaat net even anders dan in Nederland. Je kunt dus mooi zien dat het echt een oude stad is met mooie huizen echt prachtig, moeilijk uit te leggen dus kijk straks de foto's maar dan begrijp je het! Je kunt in de stadje wel zien dat er veel Chinese toeristen zijn, maar vond het ondanks dat wel de moeite waard. Veel eten geprobeerd zoals, Noodles soep,Noodles soep,Noodles soep,Noodles soep.. s'ochtends ,s'middags,s'avonds nou na 2 dagen ben ik er wel klaar mee haha! Als je een ander gerecht wou dan was het vrij duur of ik kon het niet lezen wat het was. Maar ik denk in andere plekjes meer gerechten zijn, die waarschijnlijk ook lekker zijn. Nu dat ik al een aantal dagen in China ben merk je dat je echt geen woord kunt verstaan, dus google translate is mijn beste vriend momenteel. Moet zeggen dat het echt compleet anders is dan de andere landen die ik bezocht heb, en ben blij dat ik de stap heb gemaakt om China te ontdekken. De meeste net zoals ik hebben een vooroordeel over China die dus totaal niet klopt! Tuurlijk is soms best lastig dat je de taal niet spreekt, maar mensen zijn erg vriendelijk en willen je best helpen. Tot nu toe is het bij mij ook nog goed gekomen, maar goed morgen vertrek ik met de bus richting Zhangjiajie. Hier een een nationaal park waar ook ooit is een film is opgenomen (Avatar), dit moet heel bijzonder zijn dus ga het morgen over overmorgen zien! Het zal wel veel lopen zijn omdat het een groot park is, en misschien kom ik in het hostel nog wel andere backpackers tegen die mee willen! Omdat ik hier het meeste van de tijd alleen ben wat ik zeker geen ramp vind hoor. Dit had ik al in gecalculeerd voor dat ik deze reis boekte naar China. En wat is het toch een groot land zeg ongelofelijk, dus moet wel echt keuzes maken waar ik heen wil. Omdat ik maar 1 maand heb ik ongeveer 7 a 8 plaatsen gekozen, zodat ik wat meer tijd kon besteden op 1 plek, probeer steeds rond de 3 a 4 dagen te verblijven.. En nu komt Thailand wel heel dicht in de buurt en zie ik eindelijk na ongeveer 5 maand mijn vriendin weer, waar ik ook naar uit kijk! maar dat zullen jullie wel begrijpen.. Ik laat het hier bij en tot kiekus!