De eerste 3 dagen er al op zitten, en al veel gedaan.. Al beetje klaar maken voor Maandag!!

21 juni 2019 - Beijing, China

Dag allemaal,

Zal ik weer van voor af aan beginnen, de sneltrein gepakt van Xi'an naar Beijing ging mooi snel en was er zomaar! Omdat ik pas om half 8 s'avonds bij het hostel aankwam kon ik niet zoveel meer doen, ook hier weer met de metro geweest moest wel 4 keer overstappen en op het laatst de bus pakken. Het heeft even geduurd maar gelukkig door te vragen bij mijn hostel gekomen. Hostel is prima alleen klein beetje buiten de stad, nu denk ik wel van wel relaxt maar kost wel steeds veel tijd om in de stad te komen. Volgende dag naar Forbidden city geweest, kwam ik een gezin tegen die uit Texas kwamen zo even praatje en zo lopende weg samen door heen gelopen. Daarna nog lekker gegeten en was gewoon erg gezellig, ik ben weer door gegaan en heb nog grote ronde door de stad gelopen. S'avonds met jongen van de kamer naar Olympisch park geweest waar alle grote gebouwen staan zoals het Stadion & het Olympische Bad, S'avonds een erg mooi zicht allemaal lichtjes gewoon leuk om door heen te lopen, en er is een straat die is wel zo breed en lang niet normaal.. Je kijkt je ogen uit dus je bent zomaar een paar uurtjes verder. Vanmorgen ging half 5:30 de wekker om 6:00 de bus te pakken naar De Great Wall, de bus reis was 2 half uur dus was daar ongeveer half 9 maar het was al behoorlijk druk. De loop wat ik wou doen was ongeveer 3 uren lopen en was soms nog behoorlijk steil hoor, maar ben nu wel wat gewend ! Was gelukkig niet te warm en het was een klein beetje bewolkt, des ondanks nog steeds erg mooi en leuk om het nu in het echt te gezien te hebben. Bij terugkomst werd ik midden in de stad afgezet, dus ook weer een wandeling gemaakt maar niet veel bijzonders.. Even terug naar het Hostel gegaan even gedoucht en hapje eten gehad, helaas zijn mijn blaren weer open gegaan maar goed gaat wel weer over. Rond 17.45 uur ben ik weer richting het Olympische Park gegaan omdat ik graag in het stadion wil gaan, dus dat gedaan en dat was erg vet! had gewoon kippenvel ja waarom geen idee, maar een leuke ervaring en wat was het groot!! Wat ik tegen sommige wel eens zeg crazy China, hier kan alles ...geld speelt geen rol! Dus wat ik al zei wel leuke dingen al gedaan.. Morgen waarschijnlijk naar het centrum om daar even rond te kijken, en s'avonds misschien even opstap want heb hier in het hostel wat Chinese mensen ontmoet die mee wilden, dan kunnen die mij mooi even rondleiden! En zondag sowieso naar het Olympische zwembad om te kijken en ook om een paar baantjes te zwemmen!! denk dat dat ook wel heel vet is, en waarschijnlijk weer giga groot!! En dan zijn we al aangekomen bij maandag, vlieg pas in de eind van de middag en komt rond 21.30 aan.. Dan hou ik het hier bij en dan plaatst ik wel weer een bericht als ik in Bangkok ben! Iedereen goed weekend en morgen Pareltsjebrij he!! gaat iedereen ook heen? kan er helaas zelf niet bij zijn maar ze pakken groot uit!! veel plezier...

Groet,

Robin

1. Barbara:
    Prachtig....
  2. 21 juni 2019
    Heel mooi en ge niet er van
  3. Tom:
    21 juni 2019
    Leuk man! Klinkt allemaal super!! Wij gaan misschien heel eventjes kijken maar hebben het super druk in de winkel dus dat word 1 biertje en weer naar huis helaas.. veel plezier nog en alvast een goede vlucht!
  4. J.H. Dijkstra:
    21 juni 2019
    We zullen een pak " PARELTJESBRIJ " voor je bewaren, dank voor de mooie verhalen, groeten uit een zonnig Workum
  5. Herman anja:
    22 juni 2019
    Wat een mooie foto's
    Prachtig verhaal weer van jou kant.
    Goede vlucht naar Bangkok
    Veel plezier met Fenna