Gisteren aangekomen in Hongkong, vandaag trein en hostel geregeld voor China..

24 mei 2019 - Hongkong, Hongkong

Goedemiddag allemaal!

Gisteren van uit Hanoi vertrokken om 6 uur in de morgen, de vlucht was maar 2 uurtjes dus prima te doen. Ik kwam ongeveer kwart over 12 aan, daarna met 2 andere die ontmoet had in vliegtuig met de taxi mee gegaan het was wel een andere locatie maar dat maakt mij niet uit. Kon van uit daar wel een bus of trein pakken, want ik wou eerst mijn visum aanvragen voor China. Na ongeveer 2 uurtjes aangekomen na heel wat zoeken en vragen waar die ambassade is gelukkig toch gevonden! Dus alle papieren invullen had de helft niet nodig wat ik had voorbereid, had de hostels geboekt+terug ticket en nog wat dingen maar daar vroeg ze helemaal niet om. Helaas was ik net te laat om het zaterdag het visum al te krijgen dus word het pas maandag op de eind van de middag. En het visum kost 194 euro wat toch best een hoop geld is voor alleen het land binnen te komen, maar wil er toch wel heen dus gewoon gedaan. Gisteren was een druk dagje weer een bus gepakt, daarna een trein en ga zomaar door omdat mijn hostel aan de andere kant van de stad was. was pas 6 uur in het hostel, omdat ik het niet kon vinden stond nergens aangegeven waar het hostel was. na ongeveer een uur zoeken en vragen toch gevonden, op zich niet raar dat ik het niet kon vinden zal vast niet de eerste zijn geweest die dat probleem had. Was blij dat ik er was want liep wel met mijn grote backpack de hele dag door de stad.. De s'avonds nog even de stad in geweest voor hapje eten samen met een andere jongen van de kamer, en nog even klein rondje door de stad heen gelopen. Vandaag heerlijk uit geslapen en bezig geweest om mijn treinen en hostel te boeken voor de 1e bestemming voor China, ook dit was even uitzoeken maar toch uit eindelijk gelukt!  Ik kan pas 27 mei in de eind van de middag mijn visum ophalen, dus 28 mei ga ik met de trein China in omdat andere trein niet meer beschikbaar was. Ik heb dus 5 dagen in Hongkong een grote stad met ongelofelijk dure winkel, en het eten is vrij prijzig vergeleken met andere delen van Azie.  Zit nu in de mac donalds met lekker bakje koffie en met een goed humeur! Alles is geregeld en dat is een fijn gevoel, nu de uitvoering nog.. Had jullie beloofd om even wat te laten horen, wat ik voor de rest in Hongkong ga doen weet ik nog niet precies maar dat zie ik wel! Het is hier nu erg regenachtig dus ga ik morgen een grote ronde door de stad heen! Het is bijna weekend voor jullie, en wens jullie allen een goed weekend! Laat maar even berichtje achter als je hebt gelezen...

tot snel!

Groet,

Robin

1. Tom:
    24 mei 2019
    Leuk man! Veel plezier daar en jij ook een fijn weekend!
  2. Barbara:
    24 mei 2019
    Goed gedaan. Mooi dat alles gelukt is. Hongkong maar even goed bekijken en dan naar de chinezen :-) Hartstikke leuk. Ben erg benieuwd hoe je het daar vindt! Blijf je volgen!
  3. Albert Wolters:
    24 mei 2019
    Ongelooflijk Robin, wat jij allemaal ervaart, ziet, beleefd!
    Ik kijk iedere dag weer uit naar je volgende verhaal. Je doet er je ouwe meester heel veel plezier mee!!
  4. 24 mei 2019
    Robin heel fyne weekend lekker rustig aan doen
  5. Heit:
    25 mei 2019
    Alwer in 'high-light' op dyn prachtige wrâldreis. Wy hoopje foar dy dat Sjina noch moaier wurd dan dast foarôf yn gedachten hiest. Wy binne dan ek hiel benyd dan dyn 1e ervaringen dit dit allemachtich grutte lân.
  6. Herman anja:
    25 mei 2019
    Fijn Robin dat je het visum hebt en fijne reis naar China
    Nog even genieten in Hongkong
    Groet Herman Anja
  7. Ma Gyan Lino Merkus:
    27 mei 2019
    Ha Dag Robin . Het is al weer even geleden dat ik een reaktie schreef . Heb wel je reis gevolgd hoor . Het was een drukke tijd met zingen , concerten , huis en tuin . Zelfs al 4 weken niet gezwommen. Je video op dat smalle pad hoog in de bergen was geweldig , best wel spannend lijkt mij. En nu in Hongkong een enorme grote stad . En dan op naar China, dat is ook niet zo maar wat . Wat een belevenis . ☺