Wat heb ik 4 fantastische dagen gehad, morgen weer terug naar Chengdu en dan naar Xi'an....

14 juni 2019 - Chengdu, China

Dag allemaal,

Ja voor mij vliegt de tijd nu echt voorbij, zal even vooraan beginnen. De bus reis van Chengdu naar Banda heeft toch iets langer geduurd, na 9 uren en nog een beetje waren we er. Ze waren met de weg bezig dus moesten soms wachten, zal je wel eerlijk zeggen was er klaar mee en blij dat ik in Banda was. Helaas de eerste dag niet veel kunnen doen. Volgende dag vroeg op weg gegaan om de 2 dorpjes te kunnen zien, Genaamd Zhong lu & Jia Ju en het was totaal verschillend, er waren ook helemaal geen toeristen enkel een chineze toerist meer niet. Mensen groeten allemaal en praten chinees tegen mij maar ja ik ken geen woord chinees, dus dan maar met handen en voeten communiceren dat levert soms wel grappige situaties op! In het eerst dorpje Zhong lu wat gegeten en veel tijd door gebracht omdat het zo prachtig was, had niet gedacht dat zo mooi zou zijn!! Daarna weer terug naar het hostel gegaan om vervolgens een andere bus te pakken naar Jia Ju, zat in een taxi met wat andere mensen moest ik 50 Yuang betalen om naar binnen te gaan en foto van mijn paspoort. Vond het zelf nergens op slaan maar wat kan je doen wou er toch wel graag heen, misschien had ik dit al verteld maar in China is de veiligheid echt niet normaal overdreven. Overal camera's en politie komt soms bij het hostel om je paspoort te checken, heb in mijn leven nog nooit zoveel politie auto's en controle posten gezien ongelofelijk! Maar eenmaal aangekomen in Jia Ju bij wat uitzicht punten geweest, veel rond gelopen dit was ook zeker mooi maar vond Zhong lu mooier en was ook nog gratis ook. Die dag ook veel gelopen en gezien de foto's moet je zeker zien! Volgende dag weer vroeg de mini bus gepakt om vervolgens naar Siguniang te gaan om de 4 sisters te bezoeken, voor de mensen niet weten wat dat is dat zijn mooie bergen. Eenmaal aangekomen direct spullen uit mijn kamer gepakt en de 1e track gedaan, echt niet te geloven zo mooi kan het niet omschrijven. Deze track was wel iets toeristischer maar dat was prima hoor, de 1e dag ongeveer naar 6 á 7 view points geweest.. Hier willen de mensen maar al te graag op de foto met mij, niet erg hoor maar heb liever wel dat ze het even vragen en dat gebeurt dus niet altijd! Ook vandaag weer vroeg uit de veren, een hike van 32 kilometer gedaan was niet echt klimmen maar 16 kilometer heen en terug door de natuur gelopen! Ja hier ook weer super mooie uitzichten, weet niet hoe vaak ik gezegd heb hoe mooi ik het vind maar vind het dus mooi haha! Vroeg gisteren aan de receptie hoe lang het ongeveer ging duren, hij zei ja denk wel 4 uren om daar te komen. Heb er zelf 2.30 uren over gedaan was helemaal niet zo pittig hoor heb wel zwaardere hike's gedaan. En de terug weg rustig aan gedaan ook lekker genoten, nu wel mijn hakken open dat was het wel waard! Ik dacht morgen even wat uitslapen tot een uur of 10 maar helaas, ze sluiten morgen 7 uur in de morgen de weg. Dus ik moet 6 uur alweer klaar staan om morgen toch naar Chengdu te kunnen. Ik moet wel want de volgende dag ga ik met de trein naar Xi'an en die wil ik natuurlijk niet missen. Dan ga ik nu nog even de foto's plaatsen en dan om een hapje eten! ik laat het hier bij en tot de volgende keer maar weer..

Groet,

Robinj

1. Albert Wolters:
    14 juni 2019
    Ongelooflijk, wat jij allemaal aan geweldige dingen beleefd. Heel mooi om je zo te volgen, bedankt!
  2. Ma Gyan Lino Merkus:
    Dag Robin ji . Zo zie j e maar weer Wat een bijzonder land China is. De natuur is overweldigend ... .....prachtig . Heb het fijn .
  3. Barbara:
    14 juni 2019
    Ziet er ook prachtig uit, maar in het echt zal het nog veel mooier zijn...geniet er maar goed van!
  4. 14 juni 2019
    Mooie foto's en ge niet er maar van Robin wat mooi land is dat daaren groetjes van ons uit workum
  5. Minke Dijkstra-Bos:
    14 juni 2019
    Hallo Robin wat een geweldige mooie foto's het is echt genieten van je mooie reis.gr Beppe.
  6. Hendrik:
    We zijn blij dat je het naar je zin heb.we zijn wel jaloers. Maar we zihn blij met je foto's. En verhalen. Nou nog veel plezier daar. En een goede reis verder.
  7. Cor:
    15 juni 2019
    Prachtig daar! Wat een ontdekkingsreis. In het echt nog veel mooier denk ik. Grappig de taal barrière. Toch lukt het allemaal. Have fun neef!
  8. Herman anja:
    Prachtig wat je allemaal ziet en beleeft.