Pakse loop gedaan van 2 dagen, morgen richting 4000 Islands.

17 april 2019 - Pakse, Laos

Hallo allemaal,

De laatste dag in Thakhek nog een paar jongens uit Laos ontmoet en daar mee Lao nieuwjaar gevierd hartstikke leuk! De volgende dag met de bus van Thakhek naar Pakse gegaan, het was ongeveer 8 uurtjes met de bus dit keer wel met airco. Kwam laat in de middag pas aan, dus in Pakse ook weer Lao's niewjaar gevierd, zal jullie proberen uitleggen wat het is. Het zegt het al een beetje ze vieren het nieuwjaar in april en niet 1 dag maar ongeveer 7 dagen, iedereen is op straat en je wordt constant nat gegooid dat is bedoeling daar van en er wordt flink alcohol gedronken.. Iedereen is vrolijk er is luide muziek op straat en je wordt bijna overal uitgenodigd om een drankje te doen en natuurlijk wordt je nat gegooid, al wil je het niet en dan zeg je gelukkig nieuwjaar.. Ook met grote auto's staan ze met zijn allen in de bak om de ander nat te gooien, ja klinkt misschien een beetje raar maar lastig om uit te leggen. En anders zou ik zeggen ga zelf eens naar Laos om dit te ervaren haha! Was zeker een leuke ervaring om mee te maken maar na 4 dagen was ik er wel klaar mee. Die 2e dag 2 duitse jongens ontmoet Jonas & Tom en hebben we besloten om de 2 daagse Pakse loop te doen, Gisteren vertrokken rond de 100 kilometer gereden 2 watervallen bezocht + 1 tempel. Eenmaal aangekomen in Tad Lo rond gekeken voor een guesthouse, al gauw wat gevonden maar was vrij basis. maar prima te doen voor 2.50 voor 1 nacht en zat een leuk restaurantje bij daar we lekker gezeten hebben. Vandaag de andere helft gedaan van 120 kilometer in totaal, het eerste stuk alleen maar gereden met een prachtig uitzicht. Af en toe een stop gemaakt in een dorpje voor bakje koffie of wat eten, het is gewoon leuk om te rijden om lekker om je heen te kijken en te genieten. Er waren in totaal in deze loop 6 á 7 watervallen waarvan we 4 bezocht hebben, soms moet je keuzes maken welke je wilt zien want je kunt ze niet allemaal zien. Wat ik al eens eerder gezegd heb je moet ook genieten!! Onderweg ook nog 2 keer moeten stoppen voor wat flinke regen buien, maar daarna kwam de zon er al weer snel bij.. Maar het was het zeker waard, ik ga morgen verder naar de 4000 islands naar Don det. Er zijn meerdere eilanden waarvan ik waarschijnlijk 2 van bezoek. En 25 april komt nu al ook aardig in de buurt, want dan ga ik weer een nieuw avontuur aan richting Vietnam! Nu nog lekker genieten hier en dan horen we over een paar daagjes wel weer is.

Groet,

Robin

1. 17 april 2019
    Al weer mooie foto's van je reis Robin het heel leuk om te zien groetjes van ons
  2. Ma Gyan Lino Merkus:
    17 april 2019
    Het kan niet op . Alweer een gelukkig nieuwjaar .
  3. Fokje Huitema-Mous:
    20 april 2019
    Hallo Robin, ik hoop dat het goed met je gaat en dat je geniet van je reis.
  4. Karen Kok:
    21 april 2019
    Hi! Hope you enjoy more in Vietnam especially the food there. Have a safe trip!