Ha Giang loop gisteren afgerond, vannacht de nachtbus gepakt naar Katba..

16 mei 2019 - Cat Ba, Vietnam

Goedemorgen,

Zo afgelopen dagen weer veel gedaan, had al een klein verhaaltje gedaan over de 1e dag dat het super was, alleen was erg moe van de nachtbus die ik genomen had. Maar goed de afgelopen dagen door een soort natuurfilm gereden, elke 5 minuten kwam je weer bij een mooi stuk natuurlijk langs. Omdat ik alles op de brommer gedaan heb voelt het ook dat je het zelf gedaan hebt! Ik kon stoppen wanneer ik wilde, om te genieten en ook om foto's te maken natuurlijk. Onderweg leuke backpackers getroffen waar mee ik ook stukken gereden heb, ook waren er easy riders die mensen achterop namen die zelf niet wilden rijden. Dus af en toe hun ook gevolgd omdat hun alle mooie plekjes wisten, maar elke dag dat je aan het rijden was dan op het eind van de dag was je helemaal kapot. Bij de 2e dag ontmoete ik 3 Nederlanders waar ik ook een gedeelte gedaan heb, ongeveer halverwege maakten we een stop we hadden allemaal trek, toen  we zouden verder wilden, had 1 meisje een lekke band. Dus wij bellen was nog al een gedoe, paar keer heen en weer gereden met de andere brommers, komt er uiteindelijk een monteur op de brommer pakt zijn spullen en echt binnen 2 á 3 minuten had hij de achterband eraf. Hij pakt zijn brommer weer en nam de band mee, ja wauw....vonden het wel erg grappig zoiets zul je niet in Nederland zien.. Na ongeveer anderhalf uur gewacht te hebben konden we weer verder, de lunch was rond half 4 s'middags. Ook nog bij de Chinese grens geweest de weg daar heen was erg slecht maar zeker avontuurlijk! Natuurlijk de grens even over geweest en je kon meteen zien dat het China was, overal rotzooi en stonden 3 Chinese brommers. Het blijkt als je de grens illegaal oversteek dat je 5 jaar celstraf kunt krijgen haha.. Daarna nog naar grens geweest maar dat vonden we iets minder interessant, je moest eerst wel een flinke trap beklimmen en het uitzicht viel wat tegen. Daarna verder gereden opzoek naar een hostel, gezamenlijk gegeten echt top geregeld en erg lekker! Na de tijd nog karaoke en kon het niet laten om een paar nummers te zingen, en andere backpackers houden ook van Andre Hazes hoor!  En de laatste dag met de Easy riders meegegaan echt gezellige gasten, veel gelachen en mooie tijd gehad! Gisteren de laatste 130 kilometer gereden en kwamen we rond half 4 aan bij het hostel, alles was top geregeld mensen van het hostel zo vriendelijk en hielpen je over goed mee. Had de verzekering er maar bij in gedaan stel zou iets gebeuren met de brommer dan koste het mij niks, gelukkig alles goed verlopen! Maar blij dat we weer terug waren, even een douche genomen hapje gegeten en 8 uur s'avonds de bus gepakt naar Katba. Vanmorgen aangekomen wel beetje geslapen in de bus en voel mij wel aardig fit, heb hier voor 3 nachten geboekt en dan zie ik wel wat ik dan doe. Maar de afgelopen 8 dagen wel 3 nachtbussen gepakt en veel gereisd en gedaan, dus nu tijd om lekker te relaxen! Ik hou het hierbij, ook zal ik de foto's voor jullie plaatsen maar je weet in het echt is het wel 10 keer mooier! Het is zeker een aanrader de Ha Giang loop.. Hoop dat jullie blijven volgen en tot de andere keer..

Groetjes,

Robin

1. 16 mei 2019
    Heel mooie foto's het gaat goed met jouw zo te zien wy hoor wel weer wat van jou en goede reis ge weest en groet van ons