Gisteren aan gekomen in Ho Chi Min city, Morgen de MeKong tour doen.. Dan verder naar Dalat.

26 april 2019 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Dag mijn volgers,

Gisteren dus aangekomen in Vietnam in Ho Chi Min City, bij aankomst van de Airport begon de ellende, was samen met Simon die ik in Pakse heb ontmoet. Hij had de zelfde vlucht en besloten om samen de stad te verkennen. Maar terug te komen op de Airport we moesten een formulier invullen met onze gegevens. Vervolgens aan sluiten in de lange rij om het af te geven, toen moesten we weer wachten omdat ze alles in de computer moeten invoeren. Na ongeveer 3 uurtje wachten en een hoop gepuf en gekreun uiteindelijk door heen gekomen.. Daarna nog door de douane maar dat ging vrij vlot. Snel weer vergeten en nu het avontuur beginnen in Vietnam, we hebben onze spullen gedropt en in één keer door gegaan om een hapje te eten en de stad beetje te verkennen. De s'avonds opstap geweest in een echt super drukke uitgaansplek met ongelofelijk grote clubs, je weet gewoon niet waar je moet kijken.. Vandaag lekker uitgeslapen een ontbijtje gehad en grote ronde door de stad geweest, En ja heit en mem hadden al gezegd het verkeer is hier echt een gekkeboel.. En dat klopt wel aardig maar toch weer bijzonder dat alles wel loopt en je eigenlijk geen ongelukken ziet.. Want voor de mensen die het niet weten, hier zijn eigenlijk geen regels in het verkeer. Al 2 keer achter op gezeten bij een scooterrijder en ja dat is toch wel even billen knijpen soms als dit maar goed komt.. En ik tref het wel weer vandaag de vakantie in gegaan voor de Vietnamse mensen want die hebben 1 week vrij, maar dit is zeker niet praktisch voor mij. Bijna alle bussen zitten vol voor de komende dagen en de prijzen worden flink omhoog gegooid, beetje balen maar het is niet anders. Dus heb nu de bus geboekt naar Dalat voor 28 april in de middag, dan kom ik aan in de avond dit was de enige optie. Morgen de Mekong tour, waar je verschillende eilanden gaat bezoeken en nog veel meer dat zie ik morgen wel. Vanavond met wat mensen van het hostel de stad in en dan vanavond maar niet te laat opbed. Als jullie kunnen herinneren heb ik het wel eens gehad over een brommer kopen of huren, toch besloten om dit niet te doen wegens te weinig tijd. Van Ho Chi Min City naar Hanoi is rond de 1800 kilometer rijden, dit en een heel eind en vindt zelf 1 maand te weinig om dit te doen. Je bent het meest van de tijd aan het rijden en je kunt niet langer op 1 plek blijven. Daarom dit besluit en ga ik mooi met de bus nu, zo kunnen dat ik halverwege nog een brommer huur maar dat zie ik dan wel. Ik probeer in 3 weken in Hanoi te zijn, om vervolgens daar het visum te regelen voor China als dat lukt. Een 2e optie is om naar Hongkong te vliegen en het daar te regelen, lukt dit niet dan is Japan of Zuid Korea ook nog een optie.. Want wil niet 1 week wachten voor het visum dat is beetje zonde tijd vandaar de 2 andere opties. Dit heb ik de afgelopen dagen gedaan, zal nog wat foto's plaatsen van de laatste dagen van Laos en de 1e 2 dagen Vietnam.. we horen snel weer! En heel veel plezier morgen met Koningsdag, zullen ze hier wel niet vieren helaas haha...

Groetjes uit Ho Chi Min City!

1. J.H. Dijkstra:
    26 april 2019
    Hallo Robin, Weer een prachtig verhaal en mooie foto's, het weer lijkt daar ook goed net als hier, elke dag zon en een paar avonden wat regen gehad, ik dacht hij zal wel op een brommertje weer thuis komen, of een reisje naar St. Jut want die blauwe auto van jou zal het ook wel niet meer doen na zo'n lange tijd, overigens "PROFICIAT" met het slagen van het praktijk examen van je vriendin " TOP HÈ ! "
  2. Heit & mem:
    Jaa man, wat wer geweldich om te lêzen wasto allegear belibbest op dyn reis. Wy genietsje enorm fan dyn foto’s en ferhalen; wat kinsto skriuwe man, fan wa hast dat😜. Nou ja, wy fiere hjir moarn Koaningsdei, sil sa ff nei de tinte want dêr is wol in leuk bandsje. En wyls sit Marije by Guus met een zachte G yn Sydney Koaningsdei te fieren....gekkeboel. Nou jonge, soad plesier op dyn untdekkingsreis ✌️
  3. Tessa:
    27 april 2019
    Leuk! Koningsdag valt hier een beetje in het water.... Welkom in Nederland!
  4. 28 april 2019
    Wat mooie foto's het by jou beter weer dan hier is het koud weer op de koningsdag de groeten van ons
  5. Barbara:
    28 april 2019
    Machtig verhaal weer. Schitterende foto's. Jij beleeft ook van alles. Het Koningsweekend zit er hier weer op. Foto's van laatste zwemdisco op FB. Groetjes en tot snel!