Gisteren aangekomen in Yangshuo, vandaag kijken voor de tickets voor de volgende stop!

29 mei 2019 - Yangshuo, China

Dag allemaal,

Gistermorgen vertrokken van uit Hongkong, ben vroeg weg gegaan omdat ik hem niet wilde missen. Eerst met de metro naar West kowloon station, dat ongeveer een uurtje koste om daar te komen. Daar door de beveiliging en moest nog wat formulieren in vullen maar nu komt het, ik moest mijn paspoort afgeven en begint die machine in het Nederlands te praten! Dus ze kijken naar je paspoort waar je vandaan komt en stellen ze jouw taal in, super grappig moest vingerafdrukken geven en werden een paar foto's gemaakt. Eenmaal door de de border heen ticket laten uitprinten en opzoek naar mijn halte, ongelofelijk groot station je kijkt je ogen uit, want ben met een Bullet trein gegaan die ongeveer 300 kilometer per uur gaat. Natuurlijk ideaal om zo door China te reizen, het scheelt veel tijd en je bent er echt binnen een paar uurtjes! Heb een goede reis gehad, bij aankomst in Yangshuo had ik geen Chinees geld en mobiel werkte niet. Omdat ik zelf geen woord Chinees spreek moest ik dus even vragen als er in de buurt een Pinautomaat was, wat denk je die hadden ze hier niet in de buurt. Gelukkig 2 aardige Chinese mensen hebben mij geholpen en hebben eerst de busticket voor mij betaald, anders had ik een taxi moeten nemen van het hostel die te duur was wat ik niet wou. Dus ik stap de bus uit en gelijk al weer aardige gast die vraagt waar moet je heen? kan ik je helpen? dus eerste ervaringen zijn top!! Bij aankomst van hostel spullen gedumpt en gelijk om hapje eten weg gegaan, had weinig gegeten dus ik rammelde. Hostel ziet er top uit, Yangshuo is al wat toeristisch en denk wat verder ontwikkeld dan de rest van China. Ook de stad in geweest met paar van het hostel, veel lichten, veel geschreeuw, dansende mensen, een leuke chaos met veel kraampjes waar je van alles kunt kopen. Wel veel gelachen al met die gekke chinezen hier! Vanmorgen weer vroeg opgestaan, elektrische scooter gehuurd en even een ronde door de natuur geweest, het heeft wel wat van Ninh Binh(Vietnam) maar het blijft nog steeds mooi hoor! We moesten nu even terug om de scooter op te laden, dus eind van de middag weer verder om nog 2 plekjes te bezoeken. Zonet even lunch gehad wat erg lekker was en spot goedkoop! En had nu mooi even tijd om mijn blog bij te werken, foto's plaatst ik misschien vanavond nog even.. Ga nu bezig om de bus te boeken naar Fenghuang, had al wat met andere backpackers gesproken dat ik toch wel wat treinen van te voren moet boeken. Omdat China zo'n groot land is zijn er ook veel mensen die de trein pakken, en van te voren boeken. Dus ik zal nu even kijken wat er nog beschikbaar is, weet ongeveer wel hoelang ik in elk plek wil blijven maar dan ben ik wel zeker van mijn treinticket of busticket. Maar de eerste impressie is goed nu nog maar afwachten hoe de rest is! Na dat ik alles geboekt hebt, neem ik een lekkere duik hier in het zwembad en ga ik lekker relaxen en vanavond denk de andere helft van de stad bekijken.. Dit was het eerst wel weer tot gauw!

Groet,

Robin

1. Barbara:
    29 mei 2019
    You made it! Topper:-)
  2. 29 mei 2019
    Mooie foto's Robin ik hoop dat nog een mooie reis mag hebben als is goed met ons de groeten van ons uit workum
  3. Herman & anja:
    30 mei 2019
    Weer een hele reis gehad
    Leuke foto s
    Flitsend brilletje Robin
    Amuseer je waar je nu bent
    Groetjes
  4. Dirk en fimmy:
    31 mei 2019
    Zo leuk om je te volgen en je zien genieten. Liefs Dirk en Fimmy
  5. Carin:
    3 juni 2019
    Hey Robin, aan het einde van je reis weet je niet meer wat je in het begin hebt meegemaakt. Zoveel leuks, zoveel indrukken. Ontzettend gaaf!!! Geniet er van, maar aan de foto's te zien ben je dat ook volop aan het doen.