Gisteren aangekomen in Varanasi, Morgen naar kumala adalah.

23 januari 2019 - Benares, India

Hallo Volgers,

Maandagavond vertrokken uit Agra met de nachtbus naar Varanasi waar ik 4 dagen verblijf, Het was een lange tocht van ongeveer 11 uren. Als ik eerlijk moet wezen vond ik het vreselijk alles was goed gebruikt en ik kon niet lang uit liggen, in India is het normaal als je toetert als je iemand passeert. Dus je kunt je wel voorstellen dat de hele nacht het geluid was van een luide toeter, dus maar paar uurtjes geslapen. Eenmaal aangekomen in Varanasi om 10.30 in de morgen opzoek naar een taxi, Ik ben zo iemand maakt een grapje en probeer tot een goede prijs te komen je moet gewoon vaak proberen en dan lukt het wel.. De taxi/tuktukrijders proberen uiteraard de hoogte prijs te krijgen.. Al gauw in het hostel aangekomen iemand ontmoet waar mee ik de stad ging verkennen en dit was al gauw zeer indrukwekkend. Omdat er 2 verschillende culturen zijn de Ganges en de hindoes, hebben we de verschillen gezien en ook meebeleefd en ja dat is wel bijzonder hoor. Je kan vlakbij de rivier langs lopen en daar zijn allemaal verschillende belevenissen zoals de tempels,de Crematies op de Indiase manier dat de hele dag door gaat dus als iemand te komt te overlijden ben je binnen een paar uren al aan de beurt. En de familie is daar bij en kijken toe dat hun familie lid wordt gecremeerd best wel apart idee. Maar je hebt ook mooie dingen zoals de Aarti wat in de avond gaande was(Zie foto's) Bleek ook nog dat de minister president aanwezig was bij de Aarti maar dat wisten wij niet. toen we gingen eten hoorden we dat en daar moesten zij wel om lachen en wij natuurlijk ook. Toen zouden we terug lopen en zagen een grote parade bleek een trouwerij te zijn, Ze waren allemaal zo vrolijk gooien met geld en er was luidde muziek,veel lichtjes, wij kijken en we mochten mee komen dus aan het dansen geweest en mee gefeest, terwijl we ze helemaal niet kenden toch wel bijzonder dat wij mee mochten.. Vanavond weer terug naar de rivier om nog een keer de Aarti te zien.. Morgen naar de kumala adalah waar ik al eerder oververteld had, 2 dames die ik ontmoet heb vroegen als ik ook mee wou dus morgen de hele dag daar heen wel veel zin in.Tot zofar is Varanasi het meest bijzondere wat ik tot nu toe gezien heb.. hier laat ik het bij.. tot gauw en reacties worden gewaardeerd hoor ik lees alles! :)

Groetnis,

Robin

1. Albert Wolters:
    23 januari 2019
    Je hebt het aardig voor elkaar meneer Robert, leuke dames om je heen. Leuke contacten, lekker eten, een toeterende nachtbus, maar je ouwe meester zegt altijd: Ieder mens heeft recht op ontberingen! Het ga je goed en blijf vooral schrijven!
  2. Barbara:
    23 januari 2019
    Heej Robin, lief en leed vlak bij elkaar...wel bijzonder en voor daar heel gewoon. ...
  3. J.H. Dijkstra:
    23 januari 2019
    Hoi kerel, weer een leuk verhaal, daar is het weer anders dan hier, we leven nu in een stil maar wit ( sneeuw ) Workum, waar het overigens vrij rustig is nu jij op reis bent, verder alles goed, geniet en graag tot de volgende keer met jou nieuws en de mooie foto's !!!
  4. Herman & anja:
    23 januari 2019
    Leuk verhaal we genieten er van
    Goede reis verder
    Anja Herman
  5. Nicky Kerssens:
    23 januari 2019
    Nou Robin, je valt met je neus in de boter met al die feestjes/festivalletjes/etc! Super leuk :)
  6. Sander & Tess:
    23 januari 2019
    Bijzondere wereld daar! Leuk om door je verhalen en foto's een beetje mee te kijken.
  7. Janny:
    23 januari 2019
    Blijf genieten...ik lees graag met je mee en geniet zeker van je verhalen en uiteraard ook van de foto's!
  8. Heit:
    He Robin jonge,
    No bist noch mar in goed wike op paad en makkest prachtige dingen mei yn in moai lân.
    Wy genietsje tige fan alles wasto mei makkest en fan de skitterende foto's.
    No mar wer sjen wer ast bedarrest yn dyn folgjende ferhaal....
    Groetnis út Warkum
    Heit
  9. Michiel:
    24 januari 2019
    Hoi Robin, leuk om je te volgen met foto's en verhalen, goede reis verder en tot het volgende verslagje. Groet Michiel
  10. Dirk en fimmy:
    24 januari 2019
    Lieve robin wat een andere wereld he erg leuk om je te volgen liefs Dirk en fimmy
  11. Afke:
    24 januari 2019
    Wat deed je bij die man op het kleedje 😜
  12. Joke de vreeze:
    26 januari 2019
    Hoi Robin erg leuk om je zo te kunnen volgen. Groeten uit Wommels Joke
  13. Bianca Homma:
    26 januari 2019
    Hoi Robin!

Wat leuk om je belevenissen zo een beetje te volgen! Ik krijg elke keer wanneer je weer een nieuw verhaal hebt geplaatst een mailtje van pake. Wat een bijzonder land zeg.
    Geniet ervan, machtig.....

Groetnis Bianca