Chengdu leuke stad, vanavond naar dansshow en 11 juni naar Banda..

9 juni 2019 - Chengdu, China

Dag allemaal,

Zoals jullie weten heb ik een vlucht gehad van af Zhangjiajie naar Chengdu, arriveerde laat in de middag dus 1e dag niet veel gezien. Om bij mijn hostel te komen moest ik wel 4 keer een andere metro pakken, maar uiteindelijk er wel gekomen. De eerste 2 weken had ik geen sim-kaart dus het is wel mogelijk om zonder internet te reizen hoor zelf in China! Gisteren door de stad heen gelopen, hier is het ook ideaal om een bus of een ondergrondse metro te pakken als je ergens heen wilt. Maar vind het ook leuk om gewoon te lopen zodat ik wat rond kan kijken, gisteren avond in Jinling street geweest en allemaal locale snacks geprobeerd wat niet echt altijd een succes was. Maar klaar was wel leuk maar erg druk, vanavond ga ik naar het opera house om daar een dansshow te bewonderen dus heel benieuwd! Gisteren wat onderzoek gedaan wat ik wil gaan doen, en ga wat meer richting het noorden voor 4 dagen vlakbij Tibet. Dit moet een heel mooi gebied zijn met heel veel bergen, hoop wel dat ik wel 1 kan beklimmen omdat niet heel veel tijd heb. De bus reis gaat ongeveer 8 uur duren, en op de terug weg stop ik nog bij de Four Sister area zoek maar op wat het is. Dan 1 nachtje Chengdu om vervolgens met de Bullet trein richting Xi'an te gaan en dan zien we wel weer! Heb deze keus gemaakt omdat mij dit toch wel heel mooi leek, en omdat ik toch nog wat tijd had om dit mee te pakken. Het is wel wat een geregel maar het lukt eigenlijk altijd wel omdat iedereen erg vriendelijk is! Ooh ja morgen ga ik nog naar de Panda's dat is wel een must see in Chengdu, het zijn hier allemaal winkeltjes met knuffels en nog veel meer spul van Panda's... Oke ik laat het hier weer bij en misschien plaatst ik vanavond nog de foto's.. De komende 4 dagen zal ik niet veel bereik hebben dus de update kan wat later zijn, dan weten jullie ervan. we horen gauw weer!!

Groet,

Robin

1. J.H. Dijkstra:
    9 juni 2019
    Hallo Robin,
    Weer een mooi verhaal, fijn dat je dit allemaal beleefd, misschien kun je ook mee doen met het dansfestijn en dan later Panda's knuffelen, je andere knuffel wacht in St. Jut op de trein, het vliegveld is daar nog niet vrij, mogelijk over een paar weken, wens je alle goeds !!!
  2. 9 juni 2019
    Robin heel veel succes met je reis hier in workum os alsgoed nu hep ik niet meer nuiwsde groetjes van ons
  3. Dirk en fimmy:
    9 juni 2019
    Alweer prachtige fotos wat is het daar totaal anders je redt je daar wel geniet vooral Morgen pinkstermaandag dus even naar Workum
  4. Ma Gyan Lino Merkus:
    10 juni 2019
    Dag Robin, Wat een mooie natuur foto's, Het is toch een bijzonder land dat China. Goede reis verder .