3 dagen Vientiene gehad, morgen richting Thakhek. Visum Vietnam geregeld...

10 april 2019 - Vientiane, Laos

Goeie,

Leuke tijd gehad in Vang Viang , nu alweer 3 dagen in Vientiane gehad. 1e dag wat tempels bezocht maar de temperaturen in Laos zijn momenteel rond de 40 graden. dus het is te warm om iets te doen dus had ik nu mooi de tijd om wat papieren en visum in orde te maken maar in het algemeen in Vientiane is niet veel te beleven maar dat is nu geen probleem voor mij.. dus 2e dag bezig geweest met het visum voor Vietnam en China, vandaag de papieren gekregen voor Vietnam dus dat is geregeld. Voor China is een ander verhaal, heb wat onderzoek gedaan en wat belletjes gepleegd maar komt er nu op neer dat ik het visum in Hongkong moet regelen.. Als ik het via de Nederlandse site wou doen dan hadden ze mijn paspoort nodig, en ja dat gaat niet lukken omdat ik in Laos zit. De Chinese overheid wil je route weten en je moet al je hostel of hotel's van te voren boeken en ga zo maar door, ga mijn uiterste best doen om het voor elkaar te krijgen en anders kies ik een ander land. Ik ga morgen richting Thakhek de bus reis zal ongeveer 8 uren duren.. Vrijdag is een soort van feestdag weet zo even niet hoe het heet, maar dat ga ik dus dan ook maar vieren.. Laat nog wel weten wat het precies was.. Hier in Laos ook al veel backpackers ontmoet en de meeste die ik tegen kwam vinden Laos tegenvallen, niet veel te doen en de natuur is momenteel erg droog door de hitte. Ik hoop dat het in het zuiden mooi gaat worden en heb nog genoeg tijd om ook wat te relaxen. En dit is jullie vast wel opgevallen heb de website beetje aangepast, hoop niet dat het te verwarder is anders doe ik hem weer in de oude instellingen.. Vanavond nog even naar de Streetmarket die volgens mij overal is maar wel leuk om daar even door heen te strunen. Nu even hapje eten met andere Nederlandse jongen en dan voor de rest niks meer.. DIt was het dan weer tot Kiekus!!

Groet,

Robin

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ma Gyan Lino Merkus:
    11 april 2019
    Dag Robin . 40 graden dat is voor Nederlandse begrippen een heleboel . Afgelopen zomer stond de thermometer soms rond de 35 graden dat is voor onze begrippen zo'n beetje de max. Dan is een duik in het zwembad van de Rolpeal niet te versmaden.
    Zo s' avonds is het op die straatavondmarkt meer aangenaam even de boodschappen en wat eten .
    En dan China . Een bijzonder land met een bijzondere bevolking . Het zou knap zijn als het je vandaar uit zou lukken om een visum te regelen. Ik neem aan dat je dit alles met je smartphone doet of misschien naar de ambassade zelf ! Ben benieuwd .
    Je website is wat mij betreft oké.
    Lieve groet 🙏😇