2 dagen Ipoh gehad vandaag Cameron Highlights gehad, morgen weer naar Kuala Lumpur.

26 maart 2019 - Tanah Rata, Maleisië

Hallo allemaal,

Afgelopen 3 dagen weer van alles gedaan, eenmaal aangekomen in Ipoh richting de 1e cave gegaan daar rond gekeken en was wel leuk. Toen zag ik 2 mensen op het bankje zitten en vroeg iets aan hun van “ hallo is hier nog meer te zien in Ipoh”, zo aan de praat gekomen en ze zeiden je kunt wel met ons mee, dus natuurlijk gegaan. Hele aardige mensen ja sorry ben de namen alweer vergeten, maar dat is hier sowieso vrij lastig.. Maar wat op valt dat ze hier bijna allemaal Chinees spreken en niet maleisies. Op het einde van de middag zeiden ze wil je morgen anders ook mee? Dus ook weer de hele dag mee geweest, naar street market geweest nog 2 Chinese tempels echt leuk en dat ze dit voor mij doen..ook bij de street market van alles geprobeerd, tot fruit tot aparte soorten vlees en ga zo maar door. Ook vandaag heeft die man mij naar Cameron High lights gebracht hij zei ik laat je daar alles wel zien want ben daar al zo vaak geweest! Dus op allemaal mooie plekken geweest zelfs nog bij 2 vrienden van hem op een grote farm gekeken waar ze van allerlei soorten groente en fruit kweekten. Na de tijd nog een drankje gedaan en heeft hij mij bij het hostel af gezet, Ja echt heb ze  erg bedankt voor alle goede zorgen! want geld wilden ze niet, weet niet als alle Maleisië mensen zo zijn maar vond dit zelf wel bijzonder hoor! Ooh ja bijna vergeten de 1e dag na dat we de tempels hadden bekeken zijn we nog naar een lokaal kroegje geweest wat buiten was, echt alleen maar Chinezen en er waren alleen maar ouderen en blijkbaar was ik wel interessant! Zelfs nog even gedanst op de mooie Chinese muziek. Maar nu even terug komen op mijn plan ik zou eerst naar het oosten toe gaan alleen had het uitgerekend dat ik dan meer in de bus zit dan ik eigenlijk wat zie..Omdat ik nog ongeveer een week heb in Maleisië heb ik besloten om terug te gaan naar Kuala Lumpur, om daar 1 nacht te verblijven om vervolgens door te gaan naar Malakka. En op de terug weg een stop te maken in Port Dickson.. Ja dan zijn de 2 weken alweer voorbij dus zal nog even een kleine voorbereiding maken voor Laos om te kijken wat ik precies wil bezoeken en wat er te doen valt.. En lieve volgers voor de mensen die het niet weten ik plaats ook foto's he! Dus neem gerust een kijkje en dan heb je er ook een beeld bij.. Ik blijf zo mooi door gaan met schrijven om jullie op de hoogte te houden, En de reacties die ik krijg echt heel leuk.. Nogmaals bedankt hiervoor! :) Ga nu lekker slapen het is hier al half 12 in de nacht.. Morgen half 9 de bus naar Kuala Lumpur en zal ongeveer 6 a 7 uurtjes duren dus daar ben ik nog wel even zoet mee.. Tot gauw!

Groet,

Robin

1. Barbara:
    26 maart 2019
    Prachtige foto's, Robin. Zo leuk om het allemaal zo op een afstandje te volgen. Wat fantastisch dat de mensen zo vriendelijk en behulpzaam zijn! Tot de volgende update!
  2. Herman en anja:
    27 maart 2019
    Mooi dat je leuke mensen ontmoet
    Prachtige foto s
    Zo gastvrij ook
    Groetjes Anja Herman
  3. Ma Gyan Lino Merkus:
    28 maart 2019
    Dag Robin . Op de foto's is de sfeer van Maleisië toch anders dan bij je eerder bezochte streken/landen het is mooi groen . En die Chinezen zijn dat gepensioneerden op reis of wonen zij daar en hebben bedrijven ? Want ja die Chinezen zitten inmiddels overal .
    Heerlijk verder op reis Robin . Heb het fijn .
  4. Janny:
    29 maart 2019
    Prachtig al die belevenissen weer. Top genieten als ik dat zo lees van je Robin. Mooi zo!